Тема: Золоті зернята народної мудрості.
Мета: Збагачувати знання дітей про малі форми усної народної творчості, вчити виділяти характерні особливості. Розвивати образність мислення, кмітливість ; вдосконалювати техніку читання. Виховувати любов до рідного краю , бажання дізнатися більше про його історію, культурні традиції.
Обладнання: Тематична виставка книг, ілюстрації, малюнки, вишиті серветки, рушники.
І .Мотивація навчальної діяльності.
- Сьогодні ми проведемо з вами незвичайний урок – всі разом побуваємо на ярмарку.
Увага ! Увага! Спішіть – поспішайте!
Господарі й гості, глядіть, не минайте!
На ярмарок прошу гуртом, поодинці ,
Чекають на всіх там чудові гостинці!
На ярмарку нашім веселім, багатім
Є чим дивуватись і є що придбати.
- Але щоб не загубитися на ярмарку, ми розділимося на групи. Для цього кожен візьміть «монетку» і подивіться, яка цифра на ній написана. Займіть місце за столом, відповідно до грошової вартості вашої «монети».
- Повторіть правила роботи в групах.
Марно не сперечатися.
Умійте вислухати товариша.
Цінуйте думку кожного.
- Оберіть старшого в кожній групі.
ІІ. Мовна розминка.
1.Змагання в групах.
- Підберіть асоціації до слова ярмарок
(весело, багатолюдно, гомін, писк, крики, народ…)
2. Гра «Відшукайте і дієслова лиш зачитайте»
Вік живи – вік учись.
Грамоті учиться – завжди пригодиться.
Умій сказати – умій змовчати.
Госте словечко коле сердечко.
Терпіння і труд, все перетруть.
-В якому із прислів’їв є слова антоніми?
3. Гра «Розсипанка»
- На кожному столі є конверт із словами. Складіть із них прислів’я. Поясніть як ви їх розумієте.
Знання – дерево, а діло плоди.
Давши слово – держись, а не давши – кріпись.
Без труда нема плода.
Зробив діло – гуляй сміло.
Де сила не візьме, там розум допоможе.
III. Повідомлення теми і мети уроку.
- Пригадайте, що ми будемо купувати на ярмарку? ( Золоті зернята народної мудрості)
1. Вступна бесіда.
- Багата українська мова піснями, казками, іграми, загадками, прислів’ями, приказками, небилицями, прикметами. Всі ці надбання мудрості нашого народу невичерпні, цілющі і чисті, як джерельна вода. Ми з вами сьогодні також «нап’ємося води » з цього джерела.
2. Робота з виставкою книг.
- Які книги ви читали ?
- Виберіть збірку творів. Назвіть кілька творів з неї.
- Які книги бачите вперше?
Виставку на ярмарку ми переглянули – ідемо до магазину «Піснярик».
IV.Осмислення матеріалу уроку.
1. Виступ першої групи «Піснярики»
- Український народ завжди відзначався пісенністю. Співав радісні пісні, коли було весело, коли сумно – звучали журливі. Пісня супроводжує нас завжди, навіть тоді, коли хочеться спати. Тоді мама співала нам колискову.
2. Слухання колискових пісень «Ходить сон» та «Котику сіренький» у виконанні дітей.
3. Виступ групи «Лічилочка»
3.1 Послухайте вірш. Де і з якою метою його розказують?
Йшла Ганнуся на стежинку.
Загубила там корзинку.
А в корзинці паляниця –
Хто з’їв – тому жмуриться.
3.2 Вивчення лічилки напам’ять.
3.3 Декламування лічилок учнями групи.
Ми дійшли до магазину «Ігор».
4 Виступ групи «Подоляночка».
4.1Розповідь
З давніх часів на Україні діти люблять забави, пустощі, ігри, жарти. Гра – не тільки забава. Вона вчить не писаних законів життя. Під час гри привчаються дотримуватись правил, порядку, чесності.
Фізкультхвилинка.
4.2 Виконання гри «Подоляночка».
Далі знаходиться магазин «Скоромовок».
5 Виступ групи «Скоромовка».
5.1Розповідь
Скоромовка – жартівливі вислови , складені із важких для швидкої вимови слів.
- З яких слів складається це слово?
5.2 Читання скоромовок у підручнику.
«Сів шпак» - «луною за учнем»
«Хлопець» - мовчки
«Сорока» - заучування напам’ять
5.3 Розказування скоромовок учнями групи.
- А тепер на вас чекає магазин «Загадок».
6 Виступ групи «Загадка».
6.1 Завдання.
Підберіть до слова «загадка» споріднені слова.
( загадувати, згадувати,гадати).
6.2 Розповідь учня.
Загадка – дотепне запитання, або вислів, що вимагає розкриття, відгадки. Виникли загадки дуже давно. Вони бувають про тварин, рослин, явище природи, предмети побуту…
6.3 Читання і відгадування загадок у підручнику.
6.4 Загадування загадок учнями групи.
7 Гра «Склади загадку»
Кожна група отримує малюнок ( квітка, тварина, дерево, птах…) і складає загадку.
V.Підсумок уроку
- Час пролетів швидко.Час повертатися з ярмарку.
Рефлексія уроку
- Пригадайте, що ви хотіли купити на ярмарку? Чи справдилися ваші сподівання? Що це за «золоті зернята народної мудрості» ?
- У чому повчальність прислів’їв? Чим цікаві скоромовки, загадки.
Оцінювання роботи в групах
- Вдома пригадайте про наш похід на ярмарок. Розкажіть про свої «покупки» батькам. У цьому вам допоможе підручник
Немає коментарів:
Дописати коментар