пʼятниця, 13 січня 2017 р.

Урок читання

Тема: Золоті зернята народної мудрості.

Мета: Збагачувати знання дітей про малі форми усної народної творчості, вчити виділяти характерні особливості. Розвивати образність мислення, кмітливість ; вдосконалювати техніку читання. Виховувати любов до рідного краю , бажання дізнатися більше про його історію, культурні традиції.

Обладнання: Тематична виставка книг, ілюстрації, малюнки, вишиті серветки, рушники.



І .Мотивація навчальної діяльності.

- Сьогодні ми проведемо з вами незвичайний урок – всі разом побуваємо на ярмарку.

Увага ! Увага! Спішіть – поспішайте!

Господарі й гості, глядіть, не минайте!

На ярмарок прошу гуртом, поодинці ,

Чекають на всіх там чудові гостинці!

На ярмарку нашім веселім, багатім

Є чим дивуватись і є що придбати.




- Але щоб не загубитися на ярмарку, ми розділимося на групи. Для цього кожен візьміть «монетку» і подивіться, яка цифра на ній написана. Займіть місце за столом, відповідно до грошової вартості вашої «монети».

- Повторіть правила роботи в групах.

Марно не сперечатися.

Умійте вислухати товариша.

Цінуйте думку кожного.

- Оберіть старшого в кожній групі.

ІІ. Мовна розминка.

1.Змагання в групах.

- Підберіть асоціації до слова ярмарок

(весело, багатолюдно, гомін, писк, крики, народ…)

2. Гра «Відшукайте і дієслова лиш зачитайте»

Вік живи – вік учись.

Грамоті учиться – завжди пригодиться.

Умій сказати – умій змовчати.

Госте словечко коле сердечко.

Терпіння і труд, все перетруть.

-В якому із прислів’їв є слова антоніми?

3. Гра «Розсипанка»

- На кожному столі є конверт із словами. Складіть із них прислів’я. Поясніть як ви їх розумієте.

Знання – дерево, а діло плоди.

Давши слово – держись, а не давши – кріпись.

Без труда нема плода.

Зробив діло – гуляй сміло.

Де сила не візьме, там розум допоможе.

III. Повідомлення теми і мети уроку.

- Пригадайте, що ми будемо купувати на ярмарку? ( Золоті зернята народної мудрості)

1. Вступна бесіда.

- Багата українська мова піснями, казками, іграми, загадками, прислів’ями, приказками, небилицями, прикметами. Всі ці надбання мудрості нашого народу невичерпні, цілющі і чисті, як джерельна вода. Ми з вами сьогодні також «нап’ємося води » з цього джерела.

2. Робота з виставкою книг.

- Які книги ви читали ?

- Виберіть збірку творів. Назвіть кілька творів з неї.

- Які книги бачите вперше?



Виставку на ярмарку ми переглянули – ідемо до магазину «Піснярик».

IV.Осмислення матеріалу уроку.

1. Виступ першої групи «Піснярики»

- Український народ завжди відзначався пісенністю. Співав радісні пісні, коли було весело, коли сумно – звучали журливі. Пісня супроводжує нас завжди, навіть тоді, коли хочеться спати. Тоді мама співала нам колискову.

2. Слухання колискових пісень «Ходить сон» та «Котику сіренький» у виконанні дітей.

3. Виступ групи «Лічилочка»

3.1 Послухайте вірш. Де і з якою метою його розказують?

Йшла Ганнуся на стежинку.

Загубила там корзинку.

А в корзинці паляниця –

Хто з’їв – тому жмуриться.

3.2 Вивчення лічилки напам’ять.

3.3 Декламування лічилок учнями групи.

Ми дійшли до магазину «Ігор».

4 Виступ групи «Подоляночка».

4.1Розповідь

З давніх часів на Україні діти люблять забави, пустощі, ігри, жарти. Гра – не тільки забава. Вона вчить не писаних законів життя. Під час гри привчаються дотримуватись правил, порядку, чесності.

Фізкультхвилинка.

4.2 Виконання гри «Подоляночка».

Далі знаходиться магазин «Скоромовок».

5 Виступ групи «Скоромовка».

5.1Розповідь

Скоромовка – жартівливі вислови , складені із важких для швидкої вимови слів.

- З яких слів складається це слово?

5.2 Читання скоромовок у підручнику.

«Сів шпак» - «луною за учнем»

«Хлопець» - мовчки

«Сорока» - заучування напам’ять

5.3 Розказування скоромовок учнями групи.

- А тепер на вас чекає магазин «Загадок».

6 Виступ групи «Загадка».

6.1 Завдання.

Підберіть до слова «загадка» споріднені слова.

( загадувати, згадувати,гадати).

6.2 Розповідь учня.

Загадка – дотепне запитання, або вислів, що вимагає розкриття, відгадки. Виникли загадки дуже давно. Вони бувають про тварин, рослин, явище природи, предмети побуту…

6.3 Читання і відгадування загадок у підручнику.

6.4 Загадування загадок учнями групи.

7 Гра «Склади загадку»

Кожна група отримує малюнок ( квітка, тварина, дерево, птах…) і складає загадку.

V.Підсумок уроку

- Час пролетів швидко.Час повертатися з ярмарку.

Рефлексія уроку

- Пригадайте, що ви хотіли купити на ярмарку? Чи справдилися ваші сподівання? Що це за «золоті зернята народної мудрості» ?

- У чому повчальність прислів’їв? Чим цікаві скоромовки, загадки.

Оцінювання роботи в групах

- Вдома пригадайте про наш похід на ярмарок. Розкажіть про свої «покупки» батькам. У цьому вам допоможе підручник 

Немає коментарів:

Дописати коментар