пʼятниця, 24 листопада 2017 р.

Урок літературного читання

Тема:українська народна казка « Лисиця та журавель».
Мета: ознайомити учнів зі змістом української народної казки «Лисичка та           журавель». Вчити правильно  виразно читати в особах, виділяти в тексті дійових  осіб,аналізувати казкові сюжети. Розвивати мислення, зв’язне мовлення, пам’ять, акторські здібності. Виховувати доброзичливість, гостинність, порядність.

Обладнання. Складові таблиці, cлайди, малюнки та маски лисиці  і журавля, аудіозапис.
Хід уроку
1.Організаційний момент:
ІІ Актуалізація опорних знань.
1.Мовна розминка.
Вправи для розвитку правильної орфоепічної вимови.
Запросимо тишу: ц – ц – ц.
Вітерець у лісі: ш – ш – ш.
Прилетіли птахи: шук – шук – шук.
Заспівав соловей: тьох – тьох – тьох.
Дзюркоче вода у струмочку: дз – дз – дз.
2. Робота над скоромовками.
Жаба спала в жабуринні,
Вуж під кущиком ожини.
       На болоті журавель
       Цілий день збирав щавель.
       Назбирав собі на борщ,
       Та якраз вперіщив дощ.
3.Розчитування
    (Складова таблиця №4)
4.Читання деформованого тексту «Журавель»
(Слайд)
ІІІ.Повідомлення теми і мети уроку
- Сьогодні ми знову зустрінемося з казковими героями. Якими саме? Ви дізнаєтеся, коли відгадаєте загадки.
Довгі ноги, довгий дзьоб
Прилетів – обід приніс –
Смачних жабеняток
Для своїх маляток. (Журавель.)
Хвіст рудий, а кінчик білий,
Я рибалка дуже вміла.
Свіжу рибу так люблю,
Що хвостом її ловлю. (Лисичка)
- От з цієї казки ми дізнаємося, чому лисичка не приятелює з журавлями.
ІV. Ознайомлення з казкою «Лисичка та журавель»
1.Підготовка до сприймання матеріалу.
Вправа «Мікрофон»
- Чи любите ви гостей?
- Як ви їх зустрічаєте?
- Як ви запрошуєте до оселі?
2.Слухання казки .
- Прослухайте уважно казку і скажіть, чи гостинною була лисичка? Ви сьогодні актори, тому зверніть увагу на інтонацію голосу дійових осіб. Слухання аудіозапису казки та перегляд слайдів.
-  Хто головні герої цієї казки ?—Лисиця і Журавель.
-  Які дії відбуваються в цій казці ? ( Лисиця ходила до Журавля у гості ,а Журавель до Лисички)
3. Словникова робота.
(Читання колонок складів та слів у «Читайлику»)
Фізкультхвилинка.
4. Читання казки учнями.
- Подумайте, на що сподівався кожен із гостей, прийшовши до приятеля?
а) «ланцюжком» (від початку до слів « на тому й розійшлися» )
б) «дощиком» (« от уже лисичка… до кінця» )
5. Аналіз казки з елементами вибіркового читання.
—    Якою була Лисичка?
—    Яким був Журавель?
 Нещирість, підступність, винахідливість, доброта, довірливість, щирість, улесливість, чемність, ввічливість.(  Дівчатка,виберіть слова, що характеризують Лисичку, і покажіть стрілками до неї. Хлопчики, виберіть слова, що характеризують журавля.)
V. Театралізація казки «Лисичка та журавель».
1. Читання казки в особах.( учні читають І половину казки)
2. Інсценізація уривку казки.
3.Вправи на розвиток швидкості читання
Гра «Сніжки», «Продовж далі».
4. Опрацювання дискусійних питань.( Слайд )
  Технологія метод "ПРЕС "
- Прочитайте це твердження: " Журавель вчинив правильно, коли помстився Лисиці ".
- Висловіть свою думку, поясніть, вашу точку зору ( починаючи зі слів:”Явважаю,що…  ").
- Поясніть причину виникнення цієї думки, тобто, на чому ґрунтуються ваші докази ( починайте зі слів :” Оскільки… ").
- Наведіть приклади, додаткові аргументи на підтримку вашої позиції, а також факти, що ілюструють ваші докази ( "… наприклад…  ").
- Узагальніть свою думку(зробіть висновок,  починаючи зі слів   ("Отже,…таким чином… ").
- Яку позицію ви оберете – ваша справа, але пам’ятайте, що відповідати злом на зло не варто.
VI. Підсумок уроку
Яка кінцівка вам сподобалась більше? Чому?
Вправа  "Мікрофон "
  А зараз уявіть собі, що ви вийшли з театру і вас зустрів репортер. Він хоче    дізнатись вашу думку про прочитане і побачене. Дайте відповіді на його запитання:
—    Який етап уроку найбільше сподобався?
—    Чи були герої казки гостинними?
—    Що б ви порадили героям казки, щоб вони стали друзями?
—    Про кого ці прислів'я?
•    Не копай іншому ями — бо сам у неї впадеш.
•    Є в глечику молоко — та голова не влазить.
—    Як би ви вчинили на місці героїв казки?
—    То чого вчить нас ця казка?
I. Домашнє завдання.
- Вдома придумаєте закінчення казки, щоб герої були гостинними.
- Намалювати ілюстрацію до казки.


1 коментар: